CORONA - FAQ

Kære gæst,

Vores hoteller er lukket ifølge regeringens nedlukning frem til d. 6. maj.

Molskroen Strandhotel genåbner d. 6. maj.

Molskroens Brasserie genåbner d. 6. maj

Molskroens hotel og gourmetrestaurant genåbner d. 7. maj. for både frokost og aften.

Molskroen har åbent for Take Away på udvalgte dage og i Påsken.  Læs mere her:

NÅR VI ÅBNER IGEN...

I forlængelse af myndighedernes nye udmelding vil du som gæst skulle medbringe et coronapas og fremvise en negativ test eller fremvise dokumentation på at du er vaccineret.

Booking & henvendelser

Vi kan kontaktes på mail på molskroen@molskroen.dk og strandhotel@molskroen.dk  eller på tel. 8636 2200 

Det er vores højeste prioritet, at både vores gæster og medarbejdere kan føle sig sikre og trygge, når de færdes på vores hoteller. Derfor følger vi naturligvis sundhedsmyndighedernes anbefalinger og retningslinjer og justerer løbende efter gældende regler.

Vores fælles sundhed

Vi håber at du som gæst kun checker ind hos os, hvis du er rask og ikke er symptomer af nogen art på coronavirus, ligesom vores medarbejdere også agerer efter disse regler, og naturligvis ikke møder på arbejde. Hvis man som gæst eller medarbejder har de mindst symptomer, skal man tage hjem.

Vores fælles ansvar

Tag ansvar -og annuller din booking, hvis du er syg eller:

  • Hvis du har netop er hjemvendt fra en rejse i udlandet hvor der er coronavirus, skal du vente med at besøge os til mindst to uger efter hjemkomsten.
  • Annuller venligst din booking eller dit restaurantbesøg, hvis du ikke er rask, og viser selv milde tegn på hoste, feber eller forkølelse.
  • Annuller venligst din booking, hvis du har været i kontakt med en person, der har vist sig at være smittet med corona

Rengøring & Hygiejne

Vi har i forvejen en meget høj standard på vores hygiejne på hotellerne og på vores restauranter, som har elitemærkning, og har nu skærpet dette ekstra meget. Det betyder, at der vil være øget frekvens af rengøring af alle fællesrum og toiletter.

Der er skærpede procedurer for afspritning af alle fælles arealer, hvor gæster og medarbejdere færdes, og specifikke steder, som berøres af mange i løbet af en dag, herunder; dørhåndtag, værelsesnøgler, fjernbetjeninger, dankort terminaler mv. Her vil der være ekstra fokus på afspritning mange gange dagligt.

Brug håndsprit & hold afstand!

Håndsprit er tilgængelig overalt på vores hoteller og skal anvendes regelmæssigt af alle medarbejdere og vi anmoder også vores gæster om at spritte hænder af, i forbindelse med seating i vores restauranter, samt ved ankomst i hotellets reception, i mødelokaler og når i færdes på hotellets fællesarealer.

Restauranter

Vores restauranter, både Molskroens gourmet restaurant og Brasseriet har begge a la carte servering, som standard i forvejen. 

Afstand og bordopstilling

Vi har reduceret vores bordkapacitet på vores restauranter og prioriterer udendørsservering med varmelamper og tæpper, så man fortrinsvis kan sidde ude hvis vejret tillader det, samtidig med at vi overholder 2 meters afstand mellem bordene både ude og inde, målt fra midten af stolen, eller de til enhver tid gældende regler.

Vi har håndsprit tilgængeligt flere steder i restauranten, der regelmæssigt bruges af vores personale, og vi opfordrer dig som gæst til at gøre det samme.

Vi serverer kun mad enten i form af take-away, room service eller ved bordet i overensstemmelse med myndighedernes anvisning.

Spis i naturen - Take Away & Food Truck

For at imødekomme mulighederne for at spise ude i det fri, og dermed reducere potentiel smittefare, har vi denne sommer og opstillet en food truck på stranden foran Molskroen, hvor der kan købes lækre take away menuer til frokost og aften, som kan nydes på stranden og i naturen.

Regler vedr. forsamling

Som følge af regeringens beslutning om forbud mod offentlige forsamlinger, har vi taget de nødvendige forholdsregler - både vedr. afholdelse af kurser, møder og selskaber, hvor man forsamles.

 

Annullering af booking

Private gæster

Hvis du ønsker at annullere dit ophold og flytte det til en anden dato, kan du annullere op til 24 timer før ankomst helt gratis. Kontakt receptionen pr mail på enten molskroen@molskroen.dk eller på strandhotel@molskroen.dk. Find kontaktoplysningerne i din bookingbekræftelse.

Businesskunder/virksomheder

For virksomheder, der har bestilt en konference eller et møde hos os, gælder de sædvanlige betingelser for aflysning, men vi er naturligvis så fleksible, som vi overhovedet kan være i denne situation.

Hygiejne vejledning 

Vi opfordrer alle vores gæster til at beskytte sig selv og andre mod smitte ved at følge sundhedsmyndighedernes anbefalinger.

  • Vask hænderne ofte med sæbe og varmt vand i mindst 30 sekunder.
  • Brug håndsprit som ekstra sikkerhed
  • Undgå at røre ved øjne, næse og mund
  • Undgå at give hinanden hånden når man hilser
  • Undgå større forsamlinger
  • Bliv hjemme, hvis du er syg
  • Ældre og kronisk syge – hold afstand og bed andre tage hensyn
  • Host og nys altid i ærmet eller i et papirlommetørklæde

Sammen kan vi hjælpe hinanden med at skabe nogle trygge rammer.

Hold dig orienteret her

Hold dig opdateret på COVID-19-udviklingen i Danmark her  www.coronasmitte.dk

Kontakt os

Reception på Molskroen Strandhotel kan kontaktes her: strandhotel@molskroen.dk

Receptionen på Molskroen kan kontaktes her molskroen@molskroen.dk

Kurser og businessmøder  - kontakte Sales Manager Sarah Evar se@molskroen.dk

Book af privat selskab kontakt restaurantchef Michael Fruelund på mf@molskroen.dk  eller Dennis Blok på db@molskroen.dk

Vi opdaterer løbende denne side og følger naturligvis alle anbefalinger og retningslinjer fra de danske myndigheder. Alle medarbejdere har fået uddybende information om COVID-19 og instruktioner på baggrund af myndighedernes anbefalinger.